شروع خدمات نوین پستی در بستر شبکه لاکرهای هوشمند جابار

شروع خدمات نوین پستی در بستر شبکه لاکرهای هوشمند جابار دیجیتالر: مراسم رونمایی از پروژه مشترک شرکت ملی پست و شرکت جابار (لاکر هوشمند) همزمان با روز جهانی پست، در محل اداره کل منطقه 15 پستی تهران اجرا شد.



به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، محمد احمدی معاون فنی تجاری شرکت ملی پست، با تبریک روز جهانی پست و با اشاره به این که دو استراتژی اصلی شرکت ملی پست، هوشمند سازی و افزایش سطح دسترسی مردم است، اظهار داشت: از مسایل کلیدی صنعت پست، نیاز به ترمیم و توجه ویژه به این موضوعات است که نتیجه آن خدمات رسانی بهتر و باکیفیت تر برای شکل دادن به ابعاد این صنعت است و این هدف بدون همیاری بخش خصوصی و دولتی ممکن نیست.

احمدی با اعلان اینکه برای تامین زیرساخت های فنی و حقوقی حدود ۴ ماه است که تلاش ها بیشتر شده است، اظهار داشت: تمرکز بر تعامل بهینه و استراتژی ترابرد بخش دولتی و خصوصی در این زمینه بسیارحائز اهمیت است.
معاون فنی تجاری شرکت ملی پست، اظهار داشت: همکاری با شرکت جابار و دیگر فعالان این حوزه، فضا را برای تعامل سازنده و ارائه خدمات بهینه تر فراهم می آورد.
وی اضافه کرد: در فاز نخست این طرح، از ظرفیت توزیع صندوق ها استفاده می نماییم و امیدواریم سریع تر به فاز باجه تحویل برسیم.
در ادامه این مراسم، رامین سمیع زاده مدیر عامل جابار با اشاره به تعامل مثبت و پویایی که میان دو شرکت اتفاق افتاده است، اظهار داشت: امیدواریم موفق شویم دست به دست یکدیگر برای مساعدت با کسب وکار و مردم پیش برویم.
وی با اعلان اینکه این شرکت همراستا با روندهای بین المللی، مثل تحول دیجیتال، هوشمند سازی و شخصی سازی به ارائه خدمات پستی برای کسب وکارها و مردم اهتمام دارد، اظهار داشت: این شرکت در حدود ۳ سال است که با رویکرد های فوق و نیز با هدف حفظ محیط زیست و حرکت درست توسعه پایدار مشغول به فعالیت است.
سمیع زاده با اعلان اینکه ماموریت جابار توسعه شبکه لاکرهای هوشمند بمنظور تکمیل زنجیره ارزش پست و لجستیک و تجارت الکترونیک با رویکرد اکوسیستمی می باشد، اظهار داشت: ما علاوه بر کوریرها با فروشگاه های آنلاین، سفارش گردان ها و پلت فرم ها نیز همکاری و تعاملات خوبی داریم که از این به بعد شتاب بیشتری هم خواهد گرفت و در نیمه دوم سال جاری خدماتی ارائه می شود که در بیشتر مراکز استانها، کسب وکارها و مردم از خدمات لاکرهای جابار بهره خواهند برد.
سمیع زاده توضیح داد: امروزه با تغییر و افزایش سرعت پیشرفت تکنولوژی، این که کاربران (گیرندگان) ساعت ها در یک محل، منتظر رسیدن (دریافت) بسته پستی خود باشند، موجه و قابل قبول نیست و باید بتوانیم زمان و محل تحویل را تا حد امکان مدیریت نماییم که از دستاوردهای این رویکرد، انعطاف پذیری، امنیت خاطر و احترام به حریم خصوصی کاربران است که همه به صورتی برگرفته از مفهوم "شخصی سازی" است.
وی اضافه کرد: طرف دیگر این بحث، کوریرها هستند که وظیفه جابجایی بسته ها را برعهده دارند. در حقیقت شرکت عرضه خدمات پستی نیز بایستی بجای اینکه تعداد زیادی بسته را به مقاصد مخلتف برساند آنها را در مکانی مشخص بگذارد تا گیرندگان، بسته های پستی خودرا در این محلهای خاص تحویل بگیرند و همه ی این موارد به صورتی بر ضرورت وجود صندوق های هوشمند جابار تاکید دارند.
وی با اشاره به این که در حال حاضر ۱۰۶ جابار در ۵۳ ایستگاه در تهران و ۴ شهر دیگر فعال است، اظهار داشت: این آمار تا انتهای سال دو برابر خواهد شد و طی دو سال آینده به ۹۸۰ جابار در سراسر ایران می رسد.
سمیع زاده ضمن تاکید مجدد بر مزیت شخصی سازی، از مزایای این سرویس به انعطاف پذیر شدن خدمات پستی برای مردم و مشاغل در بازه‌ی زمان و مکان اشاره نمود و اظهار داشت: این خدمت علاوه بر سادگی در استفاده، به کاهش آلودگی هوا و ترافیک نیز کمک می نماید.
وی افزود: ما در کلیه بخش های خدمات پستی آمادگی داریم تا با شرکت ملی پست همکاری و تعامل داشته باشیم.

محمود لیائی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست ایران نیز در این مراسم با اظهار امیدواری از این که تعداد لاکرهای هوشمند به رقم قابل توجهی در سراسر کشور برسد تا این شرکت بتواند خدمات هوشمند پستی را باکیفیت بیشتر ارائه کند، اظهار داشت: می خواهیم به سمتی حرکت نماییم که خدمات پستی را در محل زندگی مردم ارائه نماییم نه این که مردم به دفاتر پستی بیایند.
لیائی با اشاره به این که اگر این لاکرها در مجتمع های مسکونی قرار بگیرد، به صورتی عمل به این وعده است، اظهار امیدواری کرد: در مراحل بعد، این لاکرها در سایر مناطق پرتردد و مجتمع های مسکونی قرار گیرد.
به گفته وی زیرساخت های سخت افزاری باید به سمتی برود که سرویس دهی بیشتری دراین زمینه داشته باشیم.
مدیر عامل شرکت پست با اعلان اینکه خیلی از کشورها این مسیر را قبل از این رفته اند، اظهار داشت: ما بتوانیم با کمک هوش و ذوق ایرانی خدمات ویژه تری را طراحی نماییم.
وی در آخر اظهار امیدواری کرد: سال آینده این مراسم در استانهای دیگر کشور اجرا شود.

1402/07/20
16:46:29
5.0 / 5
342
تگهای خبر: آنلاین , الكترونیك , پست , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات