با سیاست جدید متا؛
اینستاگرام و فیس بوک محتوای هوش مصنوعی را برچسب می زنند
دیجیتالر: دیجیتالر: شرکت متا از تغییراتی اساسی در سیاست هایش درباره ی محتوای تولید شده دیجیتالی و تغییر یافته، آگاهی داد. این شرکت محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی و دیجیتالی را برچسب می زند.
به گزارش دیجیتالر به نقل از رویترز، حال آنکه انتخابات آمریکا به عنوان تستی برای آزمایش توانایی این شرکت جهت نظارت بر محتوای گمراه کننده تولید شده با هوش مصنوعی در پیش رو است. این غول شبکه اجتماعی از ماه می تمام ویدیوها، تصاویر و کلیپ های صوتی تولید شده با هوش مصنوعی در پلت فرم هایش را با برچسب «تولید شده با هوش مصنوعی» مشخص می کند. بدین سان سیاست شرکت که قبلا فقط بخش کوچکی از ویدیو های مهندسی شده را دربر می گرفت، وسیع تر می شود. بگفته مونیکا بیکرت نائب رئیس بخش سیاستگذاری محتوای متا، این شرکت برای محتوای تغییر یافته دیجیتالی که از نظر مالی ریسک بالای فریب عموم مردم را دارند، بدون در نظر گرفتن آنکه محتوا با هوش مصنوعی یا ابزارهای دیگر ابداع شده، برچسب های جداگانه و برجسته تری را اعمال می کند. روش جدید متا چرخش مهمی نسب به شیوه کنترل شرکت درباره ی محتوای دستکاری شده است. این روش از تمرکز روی حذف مجموعه محدودی از پست ها به روشی تغییر یافته که محتوا را حفظ می نماید و همزمان اطلاعاتی درباره ی شیوه تولید آن برای کاربران فراهم می آورد. متا قبلا طرحی را برای ردیابی تصاویری که با ابزارهای هوش مصنوعی شرکت های دیگر تولید شده بودند را معرفی نمود. امازمان اجرای طرح اعلام نشد. بگفته سخنگوی شرکت روش جدید برچسب زنی محتوا فقط برای پست هایی که در پلت فرم های فیسبوک، اینستاگرام و تردز منتشر می شوند، اجرا خواهد شد. خدمات دیگر شرکت همچون واتساپ و هدست واقعیت مجاز ی کوئست مشمول قوانین متفاوتی می شوند. هم چنین بگفته وی متا برچسب زنی «ریسک بالا» را روی محتوا ها به سرعت شروع می کند. این درحالی است که در نوامبر 2024 میلادی انتخابات ریاست جمهور آمریکا برگزار می گردد و کارشناسان درباره ی احتمال تاثیرگذاری فناوری های هوش مصنوعی روی این رویداد هشدار داده اند.
منبع: دیجیتالر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب