معاون وزیر ارتباطات خبر داد
تدوین مصوبه جدید برای كنترل تبلیغات مزاحم، برخی خطوط بدون شكایت مسدود می شوند!
دیجیتالر: معاون وزیر ارتباطات با اشاره به مصوبه جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای كنترل فعالیت تبلیغات تلفنی اظهار داشت كه در این مصوبه سازوكاری برای تبلیغات هوشمند كسب وكارها در نظر گرفته شده است.
حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه دستور داده شد تا همه مزاحمت های تلفنی تبلیغاتی كه توسط بعضی از شهروندان گزارش شده، مورد پیگیری قرار بگیرند، اظهار نمود: هیچ گونه مزاحمت های تبلیغاتی برای شهروندان چه در قالب پیامك و یا تلفنی و این كه برروی نوار پاسخگو، اینترنت را تبلیغ كنند، به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست؛ این مورد را بررسی می نماییم و اگر اپراتوری این كار را انجام داده باشد، آن سرشماره قطع خواهد شد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این كه راهكاری كه قبلا برای گزارش شماره های تبلیغاتی به شهروندان اعلام شد، قطعی نبود، اظهار داشت: برای پاسخگویی به شكایات شهروندان از پیامك های تبلیغاتی، سامانه ای با شماره #۸۰۰* راه اندازی كردیم تا درصورت درخواست مردم، سرشماره هایی را كه پیامك های تبلیغاتی انبوه می فرستادند، متوقف نماییم. با این حال بعضی از اینها به سمت استفاده از سیم كارت های خصوصی رفتند تا از آن طریق پیامك انبوه ارسال نمایند.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره توضیح داد: اپراتور برپایه قراردادی كه برروی آن سرشماره ها منعقد كرده بود، اجازه فعالیت می داد، در نتیجه با بسته شدن سرشماره های مذكور و استفاده از سیم كارت های شخصی برای ارسال پیامك تبلیغاتی، ما یك راهكار موقت عرضه داده ایم كه طبق آن، اگر كسی مزاحمت تولید كند و شكایتش از یك حدی بیشتر باشد، سیستم پیامك آن شماره (شخصی) قطع خواهد شد.
فلاح جوشقانی با اشاره به مصوبه ای كه در كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حال تدوین است اظهار نمود: در این مصوبه كه طی دو ماه آینده اجرایی خواهد شد، اپراتورها موظف می شوند چه در مورد سرشماره ها و چه شماره های شخصی، سامانه ای راه اندازی كنند تا شهروندان با ورود به آن، بتوانند نوع پیامكی را كه نیاز دارند انتخاب كنند.
وی در توضیح عملكرد این سامانه توضیح داد: اپراتورها در این سامانه یك پنل در انواع مختلف USSD، پورتال، اپ موبایلی و... در اختیار شهروندان می گذارند تا آن ها بتوانند انتخاب كنند كه در هر كدام از این حوزه ها، پیامكی را دریافت كنند یا خیر.
او با بیان این كه تبلیغات پیامكی یك راه ارزان برای كسب وكارهاست تا بتوانند تبلیغات خویش را انجام دهند، تصریح كرد: تبلیغات در این مصوبه جدید هدفمند خواهد شد، به این صورت كه مثلا من بعنوان یك شهروند علاقه مندم در فلان حوزه تخصصی یا كاری خود در یك موضوع، تبلیغات پیامكی دریافت كنم و اپراتور هم برمبنای انتخاب شهروندان، اجازه ارسال آن تبلیغات را صادر می كند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این كه با این مصوبه جدید دیگر مساله مزاحمت های تبلیغاتی برطرف می شود، اظهار داشت: ما برپایه مصوبه كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مشغول نوشتن ضوابطی هستیم تا بتوانیم یكسری شماره های شخصی را حتی بدون شكایت هم ببندیم. برای مثال اگر بررسی نماییم كه رفتار یك مشترك به صورتی است كه پیامك تبلیغاتی بسیاری می فرستد یا مكالمه صوتی ندارد، ازاین رو می توانیم تشخیص دهیم كه این خط در جهت اهداف تبلیغاتی فعالیت می كند.
فلاح جوشقانی اظهار نمود: ابزارهایی را در اختیار داریم كه اگر اپراتوری در برابر مصوبه های ما تمكین نكرد، از آن ها استفاده نماییم اما واقعیت این است كه برای اپراتورها اعتماد مردم بزرگترین سرمایه شان است؛ هرچند ممكن است در شبكه ای به این گستردگی تخلفاتی هم اتفاق بیفتد.
به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا، شدت یافتن تبلیغات پیامكی و تلفنی در ماه های اخیر سبب شد تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به راه اندازی سامانه ای معروف به ۱۹۵ اقدام نماید، اما این سامانه بر روی بستن شماره هایی كه شهروندان گزارش می دادند تمركز داشت، در حالیكه شواهد نشان داده است تعداد این شماره ها آنقدر زیاد است كه اگر تعدادی از آنها هم بسته شود، تبلیغات كنندگان می توانند با شماره های دیگری به روند فعالیت خود ادامه دهند. اما اكنون مصوبه جدیدی كه رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از آن اطلاع داده ظاهرا این نقص را پوشانده و می تواند راه حلی قطعی برای حل مساله تبلیغات تلفنی و پیامكی باشد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب