به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا، در حالی كه مقرر شده بود پیامك ارسالی به سامانه ۱۹۵ كه برای رسیدگی به شكایات پیامك های مزاحم تبلیغاتی راه اندازی شده بود مجانی باشد، با گذشت چند روز كاربران از دریافت هزینه هنگام ارسال پیامك به این سامانه خبر دادند.
در همین راستا محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به این هزینه دریافت شده اشاره كرد و نوشت: گزارشی از دوستان در مورد دریافت هزینه از پیامك های ارسالی به شماره ۱۹۵ دریافت كردم و بعد از بررسی متوجه صحت گزارش شدم. متاسفانه به علت پیكره بندی اشتباه در سامانه این هزینه كسر می شد.
به گفته وی، بنا بر اعلام اپراتورهای اول و دوم، از ساعت ۲۳ شب گذشته این ایراد برطرف شد و هزینه های كسر شده هم طی چند روز آینده عودت داده خواهد شد. ایراد در اپراتور سوم هم تا فردا (شنبه) حل می گردد. از دوستانی كه پیگیر بودند و اشكال موجود را منعكس كردند صمیمانه تشكر می كنم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیامك هایی كه تابحال به این سامانه ارسال شدند، اظهار نمود: مجموعا تابحال ۴۰ هزار پیامك به این سامانه واصل كه نصف آن به شكل صحیح ارسال شده و از مجموع گزارشات دریافتی، سیم كارت های مزاحم بسیاری شناسایی و مسدود شده است. جزئیات آمار به زودی با استفاده از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام خواهد شد.
جهرمی همینطور درباره فازهای بعدی این سامانه توضیح داد: فاز اول این سامانه برای پیامك های ارسالی با استفاده از شماره های همراه بود. به زودی قابلیت دریافت گزارش برای شماره های ثابت و هم شماره های مراكز ارسال پیامك را هم فعال خواهیم كرد.