چرا لوگوی پست تغییر كرد؟
به گزارش دیجیتالر عضو هیات مدیره شركت ملی پست اظهار داشت: هدف از تغییر نشانه (لوگوی) پست، اعلام آغاز طرح تحول در شبكه پستی كشور به مخاطبان و افزایش آگاهی آنها از این تحولات است.
به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا، به نقل از شركت ملی پست، بهزاد اقبال خواه اظهار داشت: نشانه (لوگو) قسمتی از هویت بصری است كه ذهنیت مخاطب را در مورد یك سازمان یا شركت شكل می دهد، بدین سبب با تغییر لوگو درصددیم تا تجربه و نگاه مردم را نسبت به پست متحول كنیم؛ برای اینكه لوگو یكی از موثرترین مولفه هایی است كه می شود برآن سرمایه گذاری كرد و به مردم رساند، پست در حال تغییر است.
وی ایجاد همگرایی بیشتر در لوگو و سایر نمادهای پستی شامل سربرگ ها، پرچم ها، تابلوها، وسایل نقلیه و... را از دیگر دلیلهای تغییر نشانه عنوان نمود و اضافه كرد: خروجی تغییر نمادهای پست، مجموعه مكتوبی است كه بعنوان سند چشم انداز شركت ملی پست در طراحی تبلیغات، شامل تیزها و بنرها و همین طور برگزاری مناسبت ها و همایش می توان از آن بهره برد.
عضو هیات مدیره شركت ملی پست با اشاره به اینكه تغییر لوگو بعنوان قسمتی از پروسه تغییر نمادها و نشانه های پست است، اظهار نمود: در ادامه پروسه تغییر، هر آنچه نشانه پست روی درج شده است، شامل سربرگ، پرچم، تابلو و... بعنوان قسمتی از نمادهای بصری پست، به لوگوی جدید مزین می شود، اما این تغییر تدریجی خواهد بود.
اقبال خواه دلیلهای این مساله را محدودیت های مالی و لزوم استفاده از اقلام موجود اعلام نمود و اضافه كرد: به ادارات و دفاتر پستی كشور ابلاغ گردیده كه ابتدا تمامی سربرگ ها، رسیدها و سایر اقلام كاغذی كه لوگوی موجود بر آن درج شده، استفاده شود، بعد از آن نسبت به چاپ این اقلام با لوگوی جدید اقدام گردد.
وی به روند تغییر لوگو خیلی از شركت های معروف دنیا همچون شركت های پست اشاره نمود و اظهار داشت: بعنوان مثال، لوگوی شركت دی اچ ال(پست آلمان) ابتدا در سال ۱۹۶۹ طراحی شد اما در سالهای ۱۹۸۳ و ۲۰۰۲ دو بار تغییر نمود. فدكس( پست آمریكا) نیز بعد از شكل گیری در سال ۱۹۷۳، در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ شاهد تغییراتی بود.
عضو هیات مدیره شركت ملی پست درباب مفهوم لوگوی جدید نیز اظهار داشت: لوگوی قبلی مفهومی از پرنده و پرواز را در ذهن ایجاد می كرد اما به لحاظ شكلی ایراداتی داشت همچون اینكه خطوط آن یكسان نبود و نوعی از هم گسستگی در آن وجود داشت، بنابراین سعی شده تا لوگوی جدید نیز ضمن حفظ چارچوب بیرونی و مفهوم اصلی، بهم پیوسته تر باشد و با بالاتر بودن سر پرنده، مدلول چابكی بیشتر را القا كند.
اقبال خواه با بیان این كه ایجاد لوگو تایپ (كه قبل از این وجود نداشت) یكی دیگر از انگیزه های تغییر لوگو و نوسازی نشانه پست است، اضافه كرد: در چارچوب این پروژه، فونت (خط) اختصاصی شركت ملی پست نیز طراحی شده كه حقوق مادی و معنوی آن متعلق به این شركت است.
وی درباره بودجه و هزینه نوسازی نشانه پست نیز اظهار نمود: بودجه پیش بینی شده پیاده سازی این پروژه، زیرسقف سامانه ستاد (سامانه تداركات الكترونیكی دولت) در سال ۹۷ است و اجرای آن نیز بوسیله اعلام فراخوان رسمی در این سامانه و بعد از طی تشریفات قانونی، با همكاری بخش خصوصی در حال انجام می باشد.
منبع: دیجیتالر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب