با همكاری پژوهشگر ایرانی صورت گرفت

توسعه حلقه هوشمند برای ردیابی انگشت كاربران

توسعه حلقه هوشمند برای ردیابی انگشت كاربران دیجیتالر: پژوهشگران ˮدانشگاه واشنگتنˮ با همكاری ˮفرشید سالمی پاریزیˮ پژوهشگر ایرانی در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه یك حلقه هوشمند شده اند كه به صورت مغناطیسی انگشت كاربر را ردیابی می كند.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، بااینكه هم اكنون نمونه های اولیه رابط های پیچیده ای توسعه داده شده اند كه هر پنج انگشت را روی دست كاربر و كامپیوتر ردیابی می كند اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم تنها انگشت اشاره است كه در این مساله مهمست و بنا بر این پژوهشگران آمریكایی سیستم آزمایشی كه همانند حلقه است و "اورا رینگ"(AuraRing) نام دارد، طراحی نموده اند.
حلقه هوشمند "اورا رینگ" از دو بخش تشكیل شده است. یك بخش آن یك حلقه هوشمند است كه كاربر آنرا درون انگشت اشاره خود می كند و دیگری نیز یك مچ بند الكترونیكی است كه كاربر می بایست آنرا به دور مچ همان دست كه حلقه را درون انگشت خود كرده ببندند.


بدنه این حلقه با چاپ سه بعدی ساخته شده است و در اطراف آن با سیم مسی پیچیده شده است. یك جریان كه بوسیله آن سیم عبور می كند، یك میدان مغناطیسی نوسان كننده كه توسط سه سنسور درون سیم پیچیده و درون مچ بند تعبیه شده، به وجود می آورد. با حركت انگشت، ولتاژ به وجود آمده در هر یك از آن سیم ها تغییر می كند.
بنابراین، با مقایسه مداوم ولتاژ در سه سنسور، سیستم قادر می باشد موقعیت حلقه را نسبت به مچ بند بسنجد. علاوه بر این، این سیستم قادر به تشخیص تمام حركات انگشت مذكور شامل ضربه زدن، تكان ناگهانی و گرفتن است. نمونه اولیه دارای وضوح سنسور یك دهم میلی متر است و بطور معمول تا ۴.۴ میلی متر دقیق است.


فرشید سالمی پاریزی دانشجوی مقطع دكترا و یكی از نویسندگان این مطالعه اظهار داشت: برای داشتن ردیابی مداوم در حلقه های هوشمند دیگر، باید داده ها را با استفاده از ارتباط بی سیم جریان دهید. این بخش از انرژی زیادی استفاده می نماید، بنا بر این خیلی از حلقه های هوشمند فقط حركات را تشخیص می دهند و آن دستورات خاص را ارسال می كنند. اما حلقه اورا رینگ تنها ۲.۳ میلی وات انرژی مصرف می كند كه یك میدان مغناطیسی نوسانی را به وجود می آورد كه مچ بند می تواند دائماً آنرا حس كند. هم اكنون، این سیستم با موفقیت در كارهایی مانند نوشتن پیام های ساده و انتخاب اشیاء در محیط های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گرفته است.
این فناوری ممكنست در برنامه هایی مانند كنترل تلفن های هوشمند بی سیم، انتقال حركت به آواتارهای بازی های ویدئویی یا حتی ارزیابی لرزش های دست در افراد مبتلا به پاركینسون مورد استفاده قرار گیرد.
یافته های این مطالعه در مجله "Proceedings of ACM" منتشر گردید.





منبع:

1398/11/16
15:08:26
5.0 / 5
4280
تگهای خبر: الكترونیك , بازی , ساخت , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات