تاکید یک شرکت بالون سازی بر دورسنجی بجای گردشگری فضایی

تاکید یک شرکت بالون سازی بر دورسنجی بجای گردشگری فضایی دیجیتالر: یک شرکت بالون سازی که عقیده دارد بالون های آن می توانند با ماهواره ها و پلت فرم های هوایی در ارائه تصاویر واضح رقابت کنند، بر بازار «دورسنجی»(Remote sensing) بجای گردشگری فضایی تاکید دارد.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس نیوز، شرکت بالون سازی استراتوسفری «ورلد ویو»(World View) که ماه گذشته اعلام نمود می خواهد سهام خودرا بصورت عمومی عرضه کند، بر سنجش ازراه دور، به عنوان بازار اصلی خود برای چندین سال آینده تاکید دارد.
این شرکت که در ۱۳ ژانویه اعلام نمود بوسیله ادغام با یک شرکت به نام «Leo Holdings Corp. II» سهام خودرا بصورت عمومی عرضه خواهد کرد، در سوم فوریه یک بیانیه سرمایه گذاری را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه داد که اطلاعات جدیدی در مورد امور مالی و طرح های تجاری در بر داشت.
ورلد ویو در این بیانیه گفت بر این باور است که پلت فرم بالون آن موسوم به نام «استراتولیت»(Stratollite) می تواند با ماهواره ها و پلت فرم های هوایی در ارائه تصاویری با وضوح بالا طی دوره های طولانی رقابت کند.
این توانایی که در بیانیه توضیح داده شد، یک شکاف کلیدی را در بازار مربوطه پر می کند. در این بیانیه آمده است: ورلد ویو، تصویربرداری مداوم ۴۵ روزه از مناطق مورد نظر را با پنج تا هفت سانتی متر «فاصله نمونه برداری زمینی»(GSD) در مقابل ۳۰ سانتی متر ارائه شده توسط ماهواره ها نشان داده است.
این شرکت می گوید که تصویربرداری مادون قرمز را نیز ارائه می دهد و درحال کار کردن روی یک محموله رادار است.
در طول ارائه، ورلد ویو بر فرصت بالقوه ای اصرار کرد که در بازار سنجش ازراه دور می بیند و یک بازار جهانی را تا سال ۲۰۲۷ به ارزش ۲۳ میلیارد دلار در بخش های گوناگون، از انرژی گرفته تا امنیت ملی برآورد کرد. این شرکت می خواهد پروازهای بالون اختصاصی را هم برای مشتریان و هم برای بخش اشتراک ها ارائه کند که در آن، بالون ها را مدیریت می کند و داده ها را به مشتریان گوناگون می فروشد.
عنوان یکی از اسلایدها در بیانیه، با اشاره به یک فرصت بزرگ و رو به رشد بازار سنجش از دور این بود: ورلد ویو یک شرکت برتر سنجش از دور است.
این فرصت تا حدود زیادی یک فرصت بالقوه برای ورلد ویو محسوب می شود. این شرکت، جزییات مالی خودرا در اطلاعیه ماه گذشته فاش نکرد اما در بیانیه سرمایه گذاری اعلام نمود که در سال ۲۰۲۲، تنها چهار پرواز بالون را انجام داده که مجموع درآمد آن سه میلیون دلار بوده است.
ورلد ویو انتظار دارد که تعداد پروازها و درآمد در چند سال آینده، رشد قابل توجهی داشته باشد و به ۸۹ میلیون دلار درآمد از ۶۵ پرواز در سال ۲۰۲۵ برسد. بررسی درآمدها نشان میدهد که مالیات و استهلاک در سال ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت.
این شرکت که ۱۷ میلیون دلار درآمد و ۱۱.۶ میلیون دلار ضرر را برای سال ۲۰۲۳ پیش بینی می کند، اعلام نمود که یک عقب ماندگی فروش ۷.۶ میلیون دلاری برای سال ۲۰۲۳ دارد. ورلد ویو در مورد این عقب ماندگی توضیحی نداد اما به مشارکت راهبردی با شرکت «سیرا نوادا»(Sierra Nevada Corporation) اشاره نمود که طی آن، سیرا نوادا حداقل تعداد پرواز سالانه را طی پنج سال خریداری خواهدنمود. هزینه حداقل تعداد پرواز سالانه در سال ۲۰۲۳، پنج میلیون دلار تعیین شده است.
ورلد ویو که یک دهه پیش برای ارائه پروازهای بالون استراتوسفری به گردشگران و تنها برای چرخش به سمت استراتولیت های بدون سرنشین تاسیس شد، در اکتبر ۲۰۲۱ اعلام نمود توسعه «کپسول فضایی کاوشگر»(Explorer Space Capsule) را که می تواند ۱۰ نفر را برای پروازهای تا ۱۲ ساعت حمل کند، از سر خواهد گرفت. هنگامی که این مساله اعلام شد، ورلد ویو اظهار داشت که بیش از ۱۲۰۰ مشتری سپرده گذاری کرده اند.
با این وجود، بااینکه ورلد ویو در مورد شروع پروازها در سال ۲۰۲۴ صحبت کرده اما در این بیانیه، اشاره چندانی به برنامه های گردشگری فضایی آن نشده است. گردشگری همراه با پروازهای تحقیقاتی و توسعه قابلیت های تحلیل و بررسی سنجش ازراه دور، به عنوان کاربردهای آینده در ضمیمه پایان بیانیه ذکر شده است؛ بدون اینکه در مورد زمان شروع پروازها یا درآمد حاصل از آنها صحبتی شده باشد.



1401/11/18
10:04:33
5.0 / 5
465
تگهای خبر: رقابت , سرمایه , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات