معاون رئیس سازمان فناوری اطلاعات مطرح كرد:
استفاده ۱۱ میلیون کاربر از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
به گزارش دیجیتالر، معاون رئیس سازمان فناوری اطلاعات، خصوصیت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را عرضه خدمات با یک مرتبه احراز هویت دانست و اظهار داشت: ۱۱ میلیون کاربر از شهریور تابحال از خدمات این پنجره بهره برده اند.
به گزارش دیجیتالر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، جواد موحد، در همایش «معماری پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی» ضمن اشاره به اینکه همه گیری کرونا یکی از اصلی ترین محرک های پیشرفت خدمات دولت الکترونیکی طی دو سال قبل بود، اظهار داشت: محرک های دیگری نظیر رشد تصاعدی فناوری های نوظهور، افزایش انتظارات مردم، تغییرات جمعیتی و ضرورت ایجاد عدالت دسترسی به خدمات دولتی نقش بسزایی را در رشد و پیشرفت دولت الکترونیکی در سطح دنیا داشته اند. وی ادامه داد: ازاین رو در نقشه راه کشورهای زیادی همچون ژاپن و سنگاپور و کشورهای منطقه، پنجره ملی خدمات یکی از پروژه های مهم دولت ها به حساب می آید. موحد اضافه کرد: به صورت کلی دستگاه ها در مقابل تغییر از خود مقاومت نشان می دهند، اما وجود محرک های اجتماعی مانند افزایش جمعیت، وضعیت اقتصادی، نیروی کار و محرک های فناوری و برخی موارد دیگر، آنها را مجبور به پذیرش اصلاحات و بازمهندسی فرآیندها می کنند. معاون رئیس سازمان فناوری اطلاعات ضمن اشاره به این که تحویل خدمات، خط مشی گذاری و تصمیم گیری، پردازش و عملیات، تنظیم گری و اجرا، نیروی کار، حوزه های مأموریت دولتها به شمار می روند، اظهار داشت: در این میان، آینده دولت هوشمند در ایران در حوزه تحویل خدمات به سمتی پیش می رود که ارائه ی خدمت در آینده نزدیک مبتنی بر فناوری های نوین بایستی متحول شود. وی ادامه داد: در حوزه خط مشی گذاری هم مبحث دولت پیشبینی کننده با استفاده از کلان داده ها و تحلیل سناریو مبتنی بر هوش مصنوعی مطرح است. این موارد در طراحی دولت هوشمند مدنظر وزارت ارتباطات است و در دستور کار قرار گرفته است. معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه امارات متحده عربی و عربستان در منطقه همچون کشورهایی هستند که درحال راه اندازی پنجره واحد خدمات هستند که این امر نقش اساسی در ایجاد رضایت شهروندان از عرضه خدمات دولتها داشته است. وی تصریح کرد: خصوصیت کلیدی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، عرضه خدمات با یک مرتبه احراز هویت و ورود یکپارچه به سامانه های دستگاه ها اجرایی و نهادهای عمومی است و هم اکنون ۹۵ درصد دستگاه ها به این پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل هستند و ۱۱ میلیون کاربر هم از شهریور ماه تابحال از خدمات این پنجره استفاده می نمایند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب